woensdag 4 juni 2008

bagage

dag allemaal,

Mijn bagage is maandag dan toch niet gekomen. Heb er eerst voormiddag op zitten wachten. Later bleek dat ze anderhalf uur te laat waren maar toen was ik al in de stad. We spraken af dat ze dan s avonds tussen 6 en 9u konden leveren. Ik heb hiervoor een ontmoeting met Sandra afgezegd en no-show. Om 23u belden ze dat ze smorgens kwamen vanaf 8u.
Om 7u45 waren ze er al. Ze hebben mijn host wakker gebeld. Eerder om 5u30 was die al eens wakker gebeld door een gast die dit weekend komt maar die te weinig rekening houd met tijdzones. Het was hier dus leuke boel maar ik was heel enthousiast want buiten een licht verbogen spatbord was er niets aan. Heb ondertussen een 10km gefietst.

Later die dag heb ik Liesbeth ontmoet die hier in de toeristische sector werkt. Ze heeft ook in Alaska en Canada rondgetrokken. Ik heb hier dus veel goede informatie gekregen.

Verder sprak ik met Naomi die zondag vertrekt voor een transcanadese fietstocht. Zij heeft me naar enkele goede winkels gestuurd en misschien fietst ze een stukje mee als ik vertrek. De materiaal aankopen zijn bijna rond.

De bedoeling is nu om morgen (donderdag) te vertrekken als het weer dat toelaat.
Ik fiets dan naar het Cascade NP, vervolgens naar Mount Rainier en Olympic NP.
Deze liggen alle in de staat Washington in de USA. Ik maak hier eigenlijk een halve cirkel om dan naar VancouverIsland te gaan. (Dit is eigenlijk een proefritje om mijn nieuw materiaal uit te testen.) Ik hoop daar over 14d te zijn en dan mail ik opnieuw.

groeten,

nico

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Nico, een klotestart van de reis, hopelijk meteen ook de laatste. Heel veel succes bij je onderneming, en geniet er vooral van! Ik zal regelmatig je blog in het oog houden, da's ook een beetje congé

Anoniem zei

owla, da begint hier precies al goed..gelukkis is alles in orde gekomen! houden zo;-) en trouwens: we verwachten dit jaar ook gene ene keer platte band eh ;-) ik zit in de examens dus wanneer ik dit hier lees hunker ik nog meer naar vakantie! nog 6 tegaan, duim voor mij :-D

geniet van u tripje, tot de volgende! uw liefste nichtje, Katrien

Anoniem zei

Hoi Hombre

Blij dat de bagageproblemen achter de rug zijn! Hopelijk kan je je nu focusen op fietsen, ik kan me voorstellen dat Vancouver City op zich niets voor jou...zoals je zegt, welke stad (buiten Gent) wel...

Je komt blijkbaar ook veel veel fietsers tegen, fijn zo!

Indien je Uncle Dave zou tegenkomen, doe hem de groeten.

Ik denk trouwens dat Edward in de buurt is.

ciaokes
s