maandag 2 juni 2008

Canada : Vancouver

Dag allemaal,


De reis was goed begonnen. Heel goed op tijd in Zaventem. Geen problemen met de checkinn met de fiets. Vlotte vlucht naar Frankfurt. Rustig de tijd om over te stappen. Ik zie nog dat ze mijn fiets voorzichtig uitladen in Frankfurt en ik denk ja, dat is in orde.

Op de vlucht naar Vancouver die zo maar even 11u duurt, moet ik langs de Italiaanse Francesca zitten. Zij gaat samen met haar vriend rondtrekken in Alaska en BC (britisch Columbia). Dit wordt een aangenaam gesprek. Ook met haar vriend Marco klikt het. Dus hoewel ik maar heel beperkte beenruimte heb en er weining mogelijkheid is om te wandelen wordt het dus wel een leuke vlucht.

In Vancouver ben ik zo door de checkout en neem afscheid van Francesca en Marco. En dan begint het. Mijn enig stuk bagage komt niet op de band. Ook mijn fiets is nergens te bekennen.
Als ik meer uitleg vraag en dat rapporteer krijg ik snel te horen dat 1 stuk nog in Frankfurt is maar van het 2de stuk bagage weet men niets.
Zondagochtend bel ik en weet men mij te zeggen dat 1 stuk op maandag zal toekomen maar men weet niet welk. Namiddag belt men mij (eigenlijk mijn gastheer) en wordt er de afspraak gemaakt dat vandaag (maandag) in de voormiddag mijn bagage (niet mijn fiets) hier zal geleverd worden. Ik ben daar nu dus op aan het wachten. Ze hebben nog 1,5u. Duim voor mij aub.
Namiddag zal men normaal ook bellen ivm mijn fiets. Hopelijk kan dat ook snel opgelost worden.
En dan gaat ne mens op reis om te ontstressen. Heb daar bij momenten nog niet veel van gemerkt.

Ondertussen zoek ik hier naar nog wat materiaal dat ik hier wou kopen omdat het hier goedkoper zou zijn. Probleem is wel dat ik de amerikaanse merken niet ken en dus niet weet wat goed is. De europese merken die ik wel ken zijn verschrikkelijk duur. Echte koopjes heb ik nog niet gevonden.

Ik heb ook al met Linda gesproken. Dat is een canadese die regelmatig fietst. Helaas heeft ze niet echt de regio gedaan die ik wel doen. Maar het was wel leuk.
Deze avond zie ik Sandra. Zij is een Nederlandse die met een Canadees getrouwd is en ook graag fietst. Hopelijk wordt dat ook interessant. Met wat geluk zal ik ook Liesbeth spreken. Ook een Nederlandse die hier woont en werkt. Beiden zijn kennissen van Ivo die ik enkele jaren geleden in Rusland op mijn reis heb leren kennen. Hij is dan weer getrouwd met een Canadese en heeft hier een tijdje gewoond.

Ik heb gisteren hier een tijdje rondgelopen.Het is een drukke stad. Niet echt naar mijn smaak (tja, welke stad is dat wel) maar ze hebben wel enkele leuke parken.
Ik hoop het nog wat verder te kunnen verkennen zodra mijn bagage en materiaal aankopen in orde zijn.

Ik begin stilaan over mijn jetlag te komen. Zaterdagavond viel ik tijdens een gesprek met mijn gastvrouw in slaap.

Zo dat was voorlopig alles. Laat de reacties maar komen.

groeten,

nico

4 opmerkingen:

luc zei

ik kan niet binnen geraken

ilse zei

Allee Nico.
Fijn da ge goed zijt aangekomen, wel kl met uw bagage... Da was ff een goeie start!
Hoop da ge nu alles terug bij u hebt, das wel zo handig... Fijn da ge de bekenden al hebt kunnen zien, die hebben u wel wa nuffige fips kunnen geven, neem `k aan... Wanneer begint ge effectief te fietsen?
Hier in Belgenland, alles idem:
BHV nog altijd niet gesplitst, zwoele/warme dagen en onweerachtige avonden/nachten met de bekende wateroverlast tot gevolg (mensen bouwen natuurlijk de zumpigste gebieden vol, dan krijgde wel es water in de kelder...),
het normale/alledaagse ritme (maar daar kan `k ook enorm van genieten).
Tot gauw/later! `k hou uwe blog in de gaten.
Griets! Ilse :)

~ Inge ~ zei

we hebbe er nog mee zitte lache te zaterdag, maar dus effectief uwe fiets kwijt:-)
Hoop dat ge em ondertussen al terug hebt.
Nog een chance da ge een proper onderbroek in uw handbagage had zitte dan...

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.