dinsdag 13 maart 2012

Melbourne

Dag allemaal,


Dit berichtje gaat over Melbourne waar ik 3 dagen ben geweest voor ik naar Tasmania vertrok en nu ook weer 3 dagen ben. In beide gevallen was het wachten op materiaal dat hersteld moest worden. Ik heb tot nu toe een prachtige tocht maar met iets teveel materiaal pech. Soms door het vele gebruik maar somms is het toch snel stuk maar eerst Melbourne.

Melbourne is een stad van bijna 4 miljoen inwoners en hiermee de 2de grootste stad in Austrlie. Het voelt niet zo groot aan omdat het zeer uitgebreid gebouwd is. De voorsteden strekken zich eindeloos ver uit langs de baai en kust maar in het centrum vind je soms nog 3 verdiepingen hoge gebouwen uit de 18de en 19de eeuw. Het laatste decennium heeft wel de consructie gezien van vele flatgebouwen maar met gezellige restaurantjes en cafe langs de rivier de Jarra. Er is ook een 30km lang fietspad erlangs. Het is leuk maar na 2 dagen ben ik het wel beu.
Ook al ontmoet ik geweldige mensen. Heb gisteren een lang gesprek gehad met Maree, een vrouw die ik ontmoette terwijl we allebei fietsen in de Nullarbor. Haar tocht is nu over. Ze maakte de volledige lus rond Australie. 24 000km en bijna 2 jaar onderweg. Ze heeft geweldige tips en is leuk gezelschap. Nu is ze jaloers omdat ze niet naar Tasmanie kon en ik wel.
Verder zijn er enkele leuke parken en museums maar uiteindelijk is het gewoon een grote stad zoals zovele in de wereld.


Wel, nu even een opsomming over al mijn materiaalpech.

fiets :
-decmber : 5 gebroken spaken in de nullarbor. Nieuw wiel in Ceduna.
-januari : weer 5 gebroken spaken. Spaken vervangen.
- eind januari : freewheelen. Hub versleten. 1 week wachten op reserve-onderdeel of nieuw wiel. Koop nieuw wiel. Is MTB dus extra sterk.
-februari : nieuwe cassette en ketting. Dit is slijtage maar is wat vroeg (na 7500km)

Het goede nieuwsis : o platte banden na 8500km


ander materiaal :
-october : brandstofleiding van kampvuurtje breekt af na 7jaar gebruik. Koop nieuw vuurtje op gas maar gas is soms moeilijk te vinden en het werkt niet goed. Koop nieuwe allesbrander (whisperlight MSR) in januari.
- nieuwe wandelschoenen gekocht in Perth. Scheuren al in december. Toen hersteld maar nu opnieuw gescheurd. Zijn normaal deze namiddag hersteld.
-januari : thermarest slaapmatje delamineerd. Wordt niet vervangen onder garantie. Gisteren een nieuw matje gekocht.
-februari : koop nieuwe zak om tent in te steken. Oude was gescheurd tijdens wandelen. Ook wandelsokken moeten vervangen worden.
-maart : ritssluiting van tent is stuk. Normaal 2 weken wachten maar nu noodreparatie. Zal namiddag hersteld zijn.


Wel, dat was het en ik hoop dat het zo blijft voor een hele periode.

groeten,

nico

Geen opmerkingen: